چگونه از بازی‌ها برای تقویت روابط با مشتریان خود استفاده کنیم

چگونه از بازی‌ها برای تقویت روابط با مشتریان خود استفاده کنیم

با توجه به نفوذ فزایندۀ بازی‌ها در فرهنگ عمومی، این حوزه فرصت منحصر به فردی برای برندها فراهم کرده است تا نحوۀ تعامل خود با مصرف‌کنندگان را به شیوه‌ای نوین بازنگری کنند.

در حال حاضر بیش از سه میلیارد گِیمرِ دیجیتال در سطح جهانی وجود دارند و بازی‌ها دیگر تنها به عنوان سرگرمی شناخته نمی‌شوند؛ بلکه به اکوسیستم‌های پیچیده رسانه‌ای تبدیل شده‌اند که مصرف‌کنندگان در آن‌ها وقت زیادی صرف کرده، به طور عمیق درگیر می‌شوند و ارتباطات احساسی برقرار می‌کنند. به همین دلیل، برندهای پیشرو به تدریج از بازی‌ها به عنوان ابزاری قدرتمند در راهبردهای بازاریابی یکپارچه خود استفاده می‌کنند.

سازمان‌ها هنوز در حال یادگیری نحوۀ استفاده از بازی‌ها به عنوان رسانه‌ای برای بازاریابی هستند. بازی‌ها معمولاً در برنامه‌های درسیِ رشتۀ بازاریابی در دانشکده‌ها و مدارسِ کسب‌و‌کار جایی ندارند و غالباً به‌عنوان رسانه‌ای متفاوت از دیگر رسانه‌ها شناخته می‌شوند.

بازی‌های مدرن به شرکت‌ها فرصت‌های متنوعی برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و دست‌نیافتنی، افزایش آگاهی از برند، تقویت وفاداری مشتریان و جذب و نگهداری مشتریان فراهم می‌کنند. علاوه بر اهداف فوری بازاریابی همچون ساخت برند و جذب مشتری، بازی‌ها می‌توانند به شرکت‌ها در توسعۀ توانمندی‌های کلیدی نیز کمک کنند.

Credit: "How to Use Games to Build Relationships with Your Customers" by Julian Runge and Joost van Dreunen, Harvard Business Review.
Accessed from https://lnkd.in/dfxfBMXV
Illustration by Bulma Vilmante Juozaityte